Audyt SEO jest punktem startowym, od którego musimy zacząć, aby określić mocne i słabe strony naszej witryny.
Dzięki ich wyznaczeniu możemy wyznaczyć serię działań, jakie musimy podjąć, aby poprawić kwestie pozycjonowania.
Istnieje kilka obszarów, jakie muszą zostać zbadane podczas audytu SEO:
– Czy strona posiada certyfikat SSL oraz włączone przekierowania HTTP na HTTPS
– Jaka jest historia danej strony i czy posiada wcześniej nałożone na nią kary lub blokady przez Google
– Należy upewnić się czy zarówno plik robots.txt, jak i sitemap.xml mają właściwą aktualną strukturę
– Zbadanie szybkości strony i kompresji użytych grafik
– Czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych i różnych przeglądarek
– Czy strona posiada zepsute stare linki kierujące do nieistniejących podstron
– Przeanalizowanie czy tagi meta na stronie zawierają właściwe informacje, jak i frazy kluczowe